Novinky z festivalu v Cannes aj na FFi
Skutočnými príbehmi homosexuálnych Nemcov, ktorých prepustili z koncentračných táborov, ale pre sexuálnu orientáciu ich čakalo väzenie, sa inšpiroval rakúsky režisér Sebastian Meise vo filme Veľká sloboda. Snímka, ktorá je väzenskou drámou i lovestory zároveň, rozpráva o dystopickom svete, kde sa láska trestá zákonom. Nejde však o výjav z románu Georgea Orwella 1984, ale o realitu povojnového Nemecka. Film mal svetovú premiéru na festivale v Cannes v sekcii Un certain regard, v ktorej získal Cenu poroty, a zároveň si z Cannes odniesol ocenenie Queer Palm. V hlavnej úlohe Veľkej slobody uvidia diváci vychádzajúcu nemeckú hereckú hviezdu Franza Rogowského.
Takisto v Cannes, ale v hlavnej súťaži, mala premiéru erotická historická dráma Benedetta, ktorá sa odohráva počas morovej epidémie v 17. storočí v talianskom kláštore a v jej centre je ľúbostný vzťah dvoch rehoľníčok. To vyvolalo rozruch nielen v Cannes, ale koncom septembra aj na Newyorskom filmovom festivale, kde skupinka aktivistov protestovala proti „rúhačskej lesbickej dráme“. V Rusku uvedenie filmu nepovolili. Režisér Paul Verhoeven (Total Recall, Základný inštinkt) nakrútil film na základe skutočných udalostí a v hlavnej úlohe sa predstaví Virginie Effira, ktorá zaujala v predchádzajúcom Verhoevenovom filme Elle (2016). Po filme prebehne diskusia (Homo)sexualita v zasvätenom živote, ktorej organizátorom je občianske združenie Dúhoví kresťania.
Niekoľko týždňov po júlovej premiére v Cannes, kde sa premietal v rámci Týždňa kritiky, uvedie FFi aj snímku Zaľúbená Anaïs režisérky Charline Bourgeois-Tacquet. Zaoberá sa dilemami tridsiatnikov a vážne témy podáva s nadhľadom a francúzskym šarmom.